Welcome

Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Good Bye Memoriable 2008...Welcome Sweet 2009

Wednesday, December 31, 2008

nie salah 1 kenangan aku masa nak G men futsal....mmg enjoy la beb
Holla..1st ly aku nak wish happy new year kat korang sume...
hope segala azam2 baru korang skang nie akan tercapai...K....

Then kat sini aku nak share sket tentang pengalaman aku dlm tahun 2008 nie..mmg aku Xdp nafikan la tahun nie tahun yg lebih bermakna skali sbb,dlm tahun nie la dah Xde lagi istilah remaja(teenager) dlm kehidupan...Yela,disebabkan tahun nie aku dah rasa mcm dewasa,so bagi aku,aku rsa aku mcm lebih matang N kuat compare yg sebelun nie..mknanya Xde lagi dah sifat keanak-anakan...Sbb kalu korang nak taw,sblm2 nie aku nie jnis yg susah nak serius kalu buat smthng,main2,N maybe bnyak lagi sifat2 negative...Then bila aku dah masuk 20tahun dh,aku rasa aku kene la buang bende2 2..so,itu salah satu benda yg menjadi kenangan dlm tahun 2008 nie...

Then,thun 2008 bnyak mnyedarkan N mengajarkan aku tentang erti sebenar perasaan tentang kasih sayang,Frindship,Love N Family....Bnyk la yg aku blaja...Sbb sblm nie aku jarang rapat sangat dgn fmly..yela,dok asrama je kan..so,bila dah dapat U dekat2 nie,masa utk aku dengan family aku terjamin la...Then,mengenai friendship...Aku rasa tahun nie tinggalkan bnyak kenangan mengenai persahabatan..Thankz kat sume mmber2 aku yg still berkawan dgn aku walaupun dengan ape jua keadaan...Then,aku rasa bangga sangat2 kat kawan aku sbb sanggup melayan kerenah aku yg kadang weird nie,then support aku dr mcm2 jenis keadaan....Termasuk lah best buddy aku kat U mcm Baol,Syed,barot,fariz,Faizal,amirul,N tak lupa gak kat sume budak2 EE yg men bola waktu ptg...Yg slalu buat aku senyum,happy N gelak2 slalu...Klau korang Xde,maybe aku Xleh nak lupakan sume masalah2 N kisah silam aku,N aku Xkan dpat berdiri...Then aku nak mention sket2 bestfwens aku kat luar 2 mcm azwan,anis,hazrul,jah,kitkong,naim bear,ina,N bnyak lagi(sorry kalu aku miss nama korang)....Korang mmg slalu buat aku teringat2 kan kat korang...Tuhan itu maha adil..Walaupun mcm2 dugaan yg Dia bagi kat aku,tp dia still sayang aku dengan kurniakan best2 frenz ever utk aku..mungkin aku je yg Xperasaan yg korang nie la frenz yg terbaik yg pernah aku ada...walaupun kadang2 aku Xde masa utk layan korang,tp korang still frenz dgn aku...Then aku nak thankz utk Ina,sbb menjadi pendngar setia aku segala maslah2 aku...klau aku ada ape masalah walaupun agak peribadi,aku mmg Xsegan2 nak gtaw dia...then,aku nk say sorry klau2 masalah yg aku citer kat hg 2,buatkan hg tertekan..sbnrnye,aku Xde niat nak share prob aku..tp aku rasa ko la yg terbaik yg aku leh citerkan kat ko memandangkan ko mmg bleh dipercayai...
Then,dr segi cinta plak..Xperlu la aku ceritakan...Ckupla sekadar aku taw yg tahun nie bawa bnyak kenangan utk aku...Yg mampu aku buat,cume berdoa spaya aku dikurniakan yg terbaik utk aku...Tp cuma masa yg menentukan....Then tentang stdy plak...wlaupun reslt tahun nie agak mngecewakan,tp kau Xrasa tahun 2008 nie tahun yg bad luck bagi aku...maybe tuhan bagi petunjuk utk aku trus menggandakan usaha aku lagi di masa akan datang...So,azam tahun nie hope sangat2 gred aku naik,N Xkesah la walaupun sket,at least nmpak la jugak peningktan kan..so,hope rakan2 aku dapat membantu aku dlm pelajaran..Xrugi ilmu yg korang kongsikan....Then,sama2 la kite berdoa ek untuk kesenangan N Kejayaan bersama...Aku pun akan sentiasa mendoakan untuk korang...AMIN....

Nie kalu korang nak taw bukan awek aku ek...jgn salah paham...mentang2 muka Xsama,jgn kata awek plak...nie adek gue...nmpak len sket la kan sbb kaler kulit laen..dia dok umah je...Xmen N aktf mcm aku..sbb 2 kulit aku burn sket...hahahahahahaha...masa nie aku n family aku balik kg kat melaka bru2 nie..masa sem break...lpas nie leh ar jlan2 ngn mmber2 U plak...hehe

Then,aku nak shre la sket pengalaman agak ngeri+kelakar masa mlm new year nie..kitorang G queensbay masa mlm 2...bertolak dlm ptg la..

lpas2 kelas BI n maghrib,trus gerak..then sa,pai Qbay dlm pkul 4 la..Jln jem gler...mcm semut je kete pnyer la bnyak..hehehe..seb bek kami nek motor...mencelah je la..aku bonceng abg rempit AKA jambu air iaitu faizal..hahaha...Then bila2 sampai je,trus G cari kaunter wayang nak tgok wayang...masa P,kamiberlima(Aku,barot,faizal,syed n fariz) tgok citer IP man...seriusly aku nak buat suggestion kat korang,bek tgok citer 2..berbaloi la..mmg best..bnyak action N citer 2 mcm touching sketla..Then seswai tgok utk sume org aku rasa..bnyk part fghthng,drama,N bnyak lagi..MMg pengarah pnd susun story line filem 2...5 star..then lpas 2 sambung plak wayang citer bed time story..yg nie pun bleh tahan la lawak..bak kata org,lawak genius...biasa la,tgok pelakon pun dah taw(adam saddler)...kelakar abes....citer nie seswai utk tgok ngn mmber2,couple or family..kitoang masa tgok dok sorang2 je sbb masing2 dok jauh2(Xde sit...)hahahaahahaha..aku dok sebelah amoi mana ntah...asyik dok gelak je..aku pun nak tergelak dengar dia gelak..hahaha
then lpas wayang kitorg shopping2 skt..midnight sale beb..rembat la pa2 yg patut..ha3..then lpas 2 kitorng gerak nak mkan..then terpaksa decide mkan kat luar Qbay la sbb org mcm nak G kenduri je beratur n berebut nak mkan kat sume kdai2 makan N fast food dlm Qbay 2...Then gerak la kuar..kami decide mkan kat subaidah nerarest USM induk..taw kan...then dlm ondaway 2,barot n fariz hampir kemalangan jiwa bila ada kete wira menghimpit N hampir melanggar diorg..naseb bek tuhan sayangkan diorg..kalu X,new kat sepital la..ha3..then,melantak mau Xmau sampia kenyang..then,gerak la balik..blik 2,hujan rnyai2 lasket..then sampai la kitorang kat USM terchenta nie..then masa selekoh pertama lpas roundbout(btol ke aku eja nie??haha),berlaku perkara yg memalukan aku tahun nie...(2008)..hahaha...masa kat selekoh tu,beliau memecut motor degan laju nya..then pas 2 kat selekoh 2,beliau still memecut dgn kelajuan sekata,pas 2 beliau dengan selumbr nyer usha belakang plakm asa tgah2 laju kat selekoh..so,beliau menjadi gelabah n kucar kacir bila motor kami terbabas dr jln utama N masuk dlm rumput longkan 2 N terbabas plak kt atas tmpt jogging street 2..adeh..klakar glerr..bleh plak dia ble terbbas dia P presss plak mnyak...mau X nyer korg smpai terbabas atas jogging street...tergelak2 aku tgok faizal gelabah.....hahahaha

He3..2 aje yg aku nak ceritakan pengalaman aku sepanjg 2008..aku rasa br sket aku citer N ada bnyak lagi yg aku Xciter..ape2,ini sume mmg Xdapat aku lupakan...aku mmg enjoy tahun nie...
Then,sblm aku menutup bicara...aku nak mintak maaf sangat2 kat sesapa kalau2 aku ada buat salah,termarah,terherdik,terperli,tertangan,terhina,terkasar dlm bertutr N secara sengaja mahupun tidak,aku mintak maaf sangat...then kalu aku ada terambil,terpinjam n ter ape lagi yg aku blom pu;angkan,kasi taw aku ek.....Aku nak mintak maaf kat korang sume..sbb tahun 2009 nie kalu blehaku nak sume org happy2 je...Xmau tension2...kita buat la hdup baru..mmg aku dah azam...sume nyer terletak pada dirikorang...Then,kepada sesiapa yg penah buat slah dengan aku,..jgn la risau ek..aku xpenah marah sesiapaa pu..Terus trang aku cakapkan,kelemahan N kelebihan aku ialah aku Xpndai nak marah org..Aku dah maafkan korng dr dlu2 lagi..aku jnis marah kejap2 je..kalu marah pun,lpas 2-3 minit,lpas 2 hilang la...sbb 2 korang nmpak aku seyum je..hahahaa...perasan...

K la weh..aku doakan korang succes N dimurahkan rezeki tahun baru nie...Hope ape yg korang azam,N impikan,akan tercapai hendak2 nya....Then hope tahun tahun baru nie lbh bermakna N lbh bnyak lagi kejayaan yg akan kita perolehi...Sama2 lah kita berusaha...

Happy New Year 2009
Here We Come....!!!!!!!!!!!!!!!!

0 kritikan dan komen: