Welcome

Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

KL trip + fip8 mini gathering

Monday, May 31, 2010



Jumaat lepas seperti yg korang taw kn ada cuti wesak day. Memandangkn aku islam, so aku x sambut la perayaan 2 yg aku sendri pn xtaw utk kaum ape. ( terok kn?? haha ). Aku pn sket pnyer hepi la sbb aku x yah nak G praktikal n bekerja yg penat2 itu.. mcm la terok sangat kn..

then, pagi2 jumaat aku ngn family aku gerak G KL dlm pkul 10 lebeh mcm 2.. sperti org2 len jgak, kami ikut jln highway.. pejalanan OK, x bnyk kereta di arah kami n kami berenti rehat di 2 RNR. hmpir pkul 3 cm 2 akhirnyer aku smp jugak kt umah mak ndak aku di taman permata. dekat2 ngn area wangsa maju la. kalu org tnya, mana umah mak cik hg, aku senang aje jawab, kt zoo negara.. sbb dkat2 situ la.. senang org2 KL nak fhm.. haha

pada mlm 2 ada tahlil utk arwah pak ndak aku yg kembali ke rahmatullah mggu lpas.. majlis abes dlm pkul 12 mlm then yg tinggal cume sanak sedare n aku pn bermlm disitu.. aku yg keletihan tido diruang tamu dlm pkul 3 lebeh baru aku dpt lelap bile sume org beredar..

then, seawal pkul 6 lebeh pagi aku dh bangun sbb aku ada agenda laen di KL nie.. aku ngn kwn2 prkatikum aku di matrik lu wat mini gathering. Sume ni dirancang dengan tak sengaja. pagi2 sepupu aku dh hntr aku ke LRT setiawangsa.. kt sana aku gerak skalik ngn nizz ke kl sentral utk jmp dengan yana coz faiz akan ambil masa 2.. aound pkul 9 lebeh mcm 2 baru la jmp faiz ngn ecah n then trus gerak ke destinasi pertama kami di air terjun sg.gabai..

lokasi air terjun ni di antra kawasan hulu langat. jauh sekali dari kesibukan kota n kesesakan lalu lintas.. seperti jln2 biasa kampung, kami meredah kawasan sunyi tersebut dan hmpir dlm 45minit, kami smp jgak ke destinasi kami. air terjunkt situ mmg tggi.. ramai org dtg, cume xbnyk tmpt utk mandi manda n seswai utk yg dtg utk berendam aje.. kbnykn yg dtg cume keluarga n kmpulan2 yg kci;.. tp still meriah ngn ramai org. kitorg pn pasang khemah, mleantak mkann yg dimasak oleh kawan2 aku, ada sandwich, spaghetti, nasi goreng dll lagik la.. mcm2 aku tibai.. blom mandi lagik dh boncit..haha.. then amek2 gmbr, selam2 sket, mandi2, then lepak amek gmbr balik..

after that, kitorg sambung jln2 ke KLCC.. biler jln2 kt situ, tringt aku mcm2 kenangan.. asal dtg KL aje, sure mai KLCC.. kami pn pusing2 jln area dlm klcc n the psing park kt luar.. mmg cantek permandangan.. ditmbh ngn bangunan tggi, wat aku rasa rilex aje kt situ..sambil2 2, aku tgok2 jugak gelagat2 org KL nie.. mcm2 fesyen aku jmp.. tp mmg bergaya org2 sini.. bese la.. kota sini mmg metroseksual.. sume x nak ketinggalan.. masa dlm KLCC,aku ada terserempak ngn ally iskandar..sure korang kenal la..


xlama di KLCC, aku pn balik. aku bertolak dari KLCC menuju kr setiawangsa menaiki LRT.. smp aje kt situ, sepupu aku pn jemput aku.. sempat jugak dia bawak aku lepak2 kt MZ Curry House, nma mcm gempak tp sume pekerja mamak.. tp mmg OK la tmpt dia, ramai org, seswai utk santai2 n lepak2.. kt sini pn still leh nmpk ramai org yg PELIK tp aku layan aje tgok gelagat diorg..

esok nyer aku gerak pulang.. b4 balik aku ngn fmly jln2 kt GIANT then smp umah around 7pm..
kt sini nak thankz kt sume kawan2 aku dlu faiz,yana,ecah ngn nizz yg bnyk support utk gathering kitorg.. siap ada mknan lagik.. aku pn x expect korang nak prepare smp mcm 2.. nnt kt penang, aku plak serve utk korang K.. =)





2 kritikan dan komen:

Unknown said...

wahh..seronoknye berendam2...mkn2...posing2..:)

kat penang,ajak diorg menyelam kat sg pinang....hehhee

akuBUKANkeseorangan said...

hehe..sungai 2 kn dh tercemar..
abes nnt busuk2 n gatal2 badan nnt. hehe